22.1 C
Roșiorii de Vede
miercuri, octombrie 9, 2024

CĂPUŞELE MAFIOTE

DECLARAŢIE POLITICĂ

CĂPUŞELE MAFIOTE

alexandru_mocanu10

Astăzi vă propun un subiect despre mafia unuia din cele mai atent organizate jafuri din ţara asta, mafia actelor normative(!), despre care am aflat graţie unei persoane a cărei identitate nu o voi divulga, dar pe care o apreciez pentru curajul de a-mi deschide ochii asupra unei caracatiţe ascunsă în cotloanele multor ministere, autorităţi sau agenţii din eterna şi fascinanta Românie, ai cărei cetăţeni tot aşteaptă să înceapă odată, dar la modul serios şi ireversibil, reforma clasei politice.

De ce o numesc „mafia actelor normative”? În Constituţie, iniţiativa legislativă este reglementată în art.74, astfel: „Iniţiativa legislativă aparţine, după caz, Guvernului, deputaţilor, senatorilor sau unui număr de cel puţin 100.000 de cetăţeni cu drept de vot. Cetăţenii care îşi manifestă dreptul la iniţiativă legislativă trebuie să provină din cel puţin un sfert din judeţele ţării, iar în fiecare din aceste judeţe, respectiv în municipiul Bucureşti, trebuie să fie înregistrate cel puţin 5.000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative. Forul legiuitor al ţării fiind Parlamentul, iniţiativa legislativă parlamentară este principalul mod de a face legi.

Mulţi parlamentari, în naivitatea lor, nu înţeleg de ce prin ministere, autorităţi şi agenţii, directorii eterni care acolo îşi fac veacul de ani de zile, indiferent de culoarea politică a Guvernului, sunt cei care dau „avize negative” la propunerile legislative parlamentare. De ce credeţi că în ultimii 15 ani a crescut constant numărul de OUG sau proiecte de legi promovate de ministere, astfel încât acestea au ajuns să fie mai numeroase decât iniţiativele legislative ale parlamentarilor? De ce credeţi că în ultimii 15 ani, indiferent de culoarea politică a Guvernului, majoritatea iniţiativelor parlamentare au primit, în procent de peste 90%, avize negative din partea ministerelor? Păi, haideţi să vedem.

În jurul multor ministere, agenţii şi autoritîţi – dincolo de culoarea politică a  partidului aflat la putere – roiesc, vegetează şi căpuşează diverse ONG-uri, firme şi firmuliţe de consultanţă sau avocatură, autohtone  sau străine, care …FAC LEGI! Şi asta în baza unor contracte pe mulţi, pe foarte mulţi bani! Dacă priveşti atent şi dai la o parte  ambalajul de prezentare, observi că de la aceste ONG-uri , firme şi firmuliţe pleacă un mănunchi de fire care, după ce trec prin diverse partide, pătrund adânc în staff-urile marilor trusturi, corporaţii(româneşti, străine sau mixte), inclusiv la vârful presei româneşti. Nu ştiu dacă v-am şocat, dar aşa stau lucrurile. Lucrându-se la acest nivel, „specialiştii” au avut grijă să ţeasă toată această reţea astfel încât să fie aproape imposibil de demantelat, spre a-i putea dovedi cel puţin caracterul ei nelegitim, dacă nu chiar pe cel premeditat şi fraudulos al majorităţii acţiunilor.

În liniile 2 şi 3 din ministere există de ani de zile reţele formate din directori şi directoraşi care au legături ori sunt în solda acestor ONG-uri, firme sau firmuliţe . Fie din fonduri europene, fie din împrumuturi de la Banca Mondială, sau împrumuturi bancare angajate de minister – adică bani care sunt restituiţi apoi din taxele si impozitele noastre -,   se plătesc uneori milioane de euro pe un singur proiect de lege făcut de şmecheri! O banală modificare a textului unei legi, adesea de numai o frază sau două, poate duce la taxarea contribuabilului român cu până la sute de mii de euro! Vom înţelege astfel de ce sunt directori eterni prin ministere care se „sacrifică” umil pentru un salariu modest, dar cu gândul la munţii de bani făcuţi prin afacerea „consultanţă tehnică, juridică şi de specialitate în vederea elaborării de acte normative”, aşa cum este ea menţionată în contracte. Dacă aceste afaceri mai ajung uneori, mai timid cei drept, şi în faza de licitaţie,  majoritatea lor sunt declarate „confidenţiale”, ca şi cum ar fi vreun „secret de stat”. Şi toate acestea au loc în condiţiile în care, „nota bene”, parlamentarii fac legi GRATIS.

De aceea, cer Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Curţii de Conturi să ia la puricat plăţile făcute de ministere în ultimii 15 ani(chiar dacă unele fapte se vor fi prescris!) către toţi cei care au dat consultanţă la elaborarea legilor. Nu pun ştampila pe partidul X sau Y pentru că practica este veche, iar de multe ori miniştrii, probabil, nu ştiu că ea se derulează pe sub nasul lor. Ori radem tot de la rădăcină şi stârpim fiecare firicel de corupţie din administraţie, ori vom sfârşi sufocaţi de aceasta.Şi ceea ce este cu adevărat frustrant este faptul că aceste legi făcute pe mulţi bani, odată ajunse în Parlament, se dovedesc a fi prost făcute – multe sunt doar simple traduceri neglijente a unor legi din alte ţări! -, astfel încât noi trebuie să le modificăm.

Pentru conformitatea şi realitatea celor de mai sus,

Alexandru MOCANU

Senator PD-L de Teleorman

05.03.2010

Articole Conexe

Ultimele Articole